Blogi firmowe cieszą się coraz większą popularnością wśród licznych organizacji, firm i marek własnych. Fakt ten nie dziwi, bo zalet jest naprawdę wiele! Blog firmowy to doskonałe źródło, aby dostarczać jak najwięcej informacji o produktach czy usługach. Z łatwością można pokazywać na nim nowinki z życia firmy. To także doskonałe narzędzie, by budować relację z czytelnikami, a przy okazji zachęcić ich do oferty. Prowadzenie bloga firmowego sprzyja także od strony technicznej i marketingowej – pozwala na uzyskiwanie wyższych pozycji w wyszukiwarkach. Jak jednak tworzyć bloga firmowego, by wszystkie te korzyści uzyskać i nie tracić przy poniesionych kosztach oraz pracy? Oto najważniejsze wskazówki!
Cel bloga to jedno z najważniejszych zadań na początek. Dla kogo mają być tworzone treści, ale też co ma zyskać firma dzięki jego obecności? Przykładowo, jeśli firma ma wiele zapytań mailowych, gdzie przejawiają się te same problemy, dobrym pomysłem jest seria wpisów, w których znajdą się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Co sprawdzi się jeszcze na bloga firmowego? Wszelkiej maści artykuły poradnikowe, recenzje, rankingi czy instrukcje – są to treści, które długo cieszą się popularnością, dają wartość odbiorcom, a tym samym przyciągają nowych czytelników.
Każda treść przygotowywana na bloga powinna być odpowiednio zoptymalizowana, aby jak najlepiej pozycjonowała się w wyszukiwarkach internetowych. Nie tylko zyskasz lepsze pozycje, ale też łatwiej dotrzesz do nowych klientów, którzy szukają usług lub produktów. Co ma bardzo duże znaczenie przy optymalizacji artykułów?
Dla wyszukiwarek tekst jest niezwykle ważny, ale gości na blogu przyciąga coś jeszcze. Są to oczywiście wszelkie materiały audiowizualne: zdjęcia, grafiki i wideo. Dobrym pomysłem dla kompleksowej wiedzy są też e-booki. Urozmaicaj, wzbogacaj i uatrakcyjniaj, a sprawisz, że wpisy na blogu firmowym będą chętniej czytane!
Blog firmowy to nie statyczna strona, a ciągły rozwój treści! Dlatego tak ważne jest systematyczne wzbogacanie o nowe materiały. Ważne jest więc poszukiwanie inspiracji do tematów na nowe artykuły firmowe. Gdzie ich szukać? Dobrym źródłem są nie tylko zewnętrzne bodźce, takie jak nowinki z branży, wydarzenia czy trendy, ale też konkretne problemy klientów. Bloga trzeba także aktualizować. Dotyczy to artykułów, których treści z jakiegoś powodu stają się nieaktualne lub wymagają modyfikacji.
Przeglądanie bloga firmowego musi być łatwe i przyjemne. Dlatego przede wszystkim warto postawić na jak najbardziej czytelny font o odpowiedniej wielkości liter. Liczy się też odpowiedni kontrast między tłem a literami, dzięki któremu czytanie będzie łatwe i niemęczące wzroku. Warto też zadbać o odpowiednią strukturę oraz wygląd nagłówków, które pojawiać się będą z zachowaniem znaczników H1-H6.
Treść w artykułach na blogu firmowym, muszą być poprawne stylistycznie. Trzeba uważać na błędy ortograficzne, interpunkcję, długie zdania czy powtórzenia. Dobre merytoryczne teksty stanowią wizytówkę Twojej firmy i potwierdzają profesjonalizm prowadzonej działalności. Dostępne są różne narzędzia, aby sprawdzały takie błędy za ciebie. Godnym polecenia jest LanguageTool, które możesz zainstalować w swojej przeglądarce jako rozszerzenie. Pisane teksty będą automatycznie sprawdzane i wskazywały popełnione błedy.
Co jest niezwykle ważne przy prowadzeniu bloga firmowego? Oprócz tworzenia przydatnych, unikatowych treści, odpowiednie przekierowanie do strony ofertowej albo sklepu internetowego. Niezależnie czy czytelnicy przychodzą z wyszukiwarki, czy też z social mediów, istnieje kilka metod na zachęcenie ich do zapoznania się z firmową ofertą. Jednym z nich są linki wewnętrzne, które zamieszcza się w treści. Dobrym pomysłem może być też przycisk, który nawołuje do przejścia na stronę firmową. Lepiej jednak nie przesadzić z liczbą przekierowań i reklam. Pamiętaj, że główną funkcją bloga jest dostarczanie informacji i budowanie zaangażowania odbiorców marki, nie jest to stricte narzędzie reklamowe.
Nieważne czy dopiero myślisz o założeniu bloga dla firmy – musisz pamiętać, że każde tworzenie contentu na stronę WWW musi być zawarte w długofalowej strategii marketingowej. Dlaczego warto? Blog firmowy, na którego rozwój kładzie się nacisk, zdecydowanie przynosi korzyści z obecności w sieci. A posiadając konkretny plan tworzenia treści, sprawnie podniesiesz pozycję strony, zaangażujesz odbiorców, ale też przyczynisz się do znacznie większej konwersji. A to już tylko krok w stronę osiągania zamierzonych celów biznesowych szybciej i łatwiej!