Jak prowadzić bloga firmowego - 8 kluczowych porad.

Blogi firmowe cieszą się coraz większą popularnością wśród licznych organizacji, firm i marek własnych. Fakt ten nie dziwi, bo zalet jest naprawdę wiele! Blog firmowy to doskonałe źródło, aby dostarczać jak najwięcej informacji o produktach czy usługach. Z łatwością można pokazywać na nim nowinki z życia firmy. To także doskonałe narzędzie, by budować relację z czytelnikami, a przy okazji zachęcić ich do oferty. Prowadzenie bloga firmowego sprzyja także od strony technicznej i marketingowej – pozwala na uzyskiwanie wyższych pozycji w wyszukiwarkach. Jak jednak tworzyć bloga firmowego, by wszystkie te korzyści uzyskać i nie tracić przy poniesionych kosztach oraz pracy? Oto najważniejsze wskazówki!

Prowadzenie bloga firmowego

Firmowy blog nakierowany na potrzeby klientów

Cel bloga to jedno z najważniejszych zadań na początek. Dla kogo mają być tworzone treści, ale też co ma zyskać firma dzięki jego obecności? Przykładowo, jeśli firma ma wiele zapytań mailowych, gdzie przejawiają się te same problemy, dobrym pomysłem jest seria wpisów, w których znajdą się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Co sprawdzi się jeszcze na bloga firmowego? Wszelkiej maści artykuły poradnikowe, recenzje, rankingi czy instrukcje – są to treści, które długo cieszą się popularnością, dają wartość odbiorcom, a tym samym przyciągają nowych czytelników.

Blog odpowiednio optymalizowany pod SEO

Każda treść przygotowywana na bloga powinna być odpowiednio zoptymalizowana, aby jak najlepiej pozycjonowała się w wyszukiwarkach internetowych. Nie tylko zyskasz lepsze pozycje, ale też łatwiej dotrzesz do nowych klientów, którzy szukają usług lub produktów. Co ma bardzo duże znaczenie przy optymalizacji artykułów?

  • Odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w tekście.
  • Tytuł strony oraz meta opis, z których wynika temat artykułu i są w nich słowa kluczowe.
  • Tytuł ustawiony jako nagłówek H1.
  • Śródtytuły w artykule, które nie tylko podnoszą czytelność, ale też będąc nagłówkami H2-H3 z frazami kluczowymi lub pytaniami, doskonale wpływają na pozycjonowanie strony.
  • Dodawanie obrazków i zdjęć, które mają opis alternatywny, tak zwany atrybut „alt”.
  • Odpowiednie linkowanie wewnętrzne do powiązanych podstron czy oferty.
  • Prawidłowo formatowany tekst: ważne jest justowanie, wypunktowania i pogrubienia. Wizualnie tekst będzie czytelny, a to ważne zarówno dla odbiorców, jak też czytelników.

Urozmaicone formy treści

Dla wyszukiwarek tekst jest niezwykle ważny, ale gości na blogu przyciąga coś jeszcze. Są to oczywiście wszelkie materiały audiowizualne: zdjęcia, grafiki i wideo. Dobrym pomysłem dla kompleksowej wiedzy są też e-booki. Urozmaicaj, wzbogacaj i uatrakcyjniaj, a sprawisz, że wpisy na blogu firmowym będą chętniej czytane!

Prowadzenie bloga firmowego systematycznie i aktualizacja wpisów

Blog firmowy to nie statyczna strona, a ciągły rozwój treści! Dlatego tak ważne jest systematyczne wzbogacanie o nowe materiały. Ważne jest więc poszukiwanie inspiracji do tematów na nowe artykuły firmowe. Gdzie ich szukać? Dobrym źródłem są nie tylko zewnętrzne bodźce, takie jak nowinki z branży, wydarzenia czy trendy, ale też konkretne problemy klientów. Bloga trzeba także aktualizować. Dotyczy to artykułów, których treści z jakiegoś powodu stają się nieaktualne lub wymagają modyfikacji.

Wygląd tekstu ma znaczenie

Przeglądanie bloga firmowego musi być łatwe i przyjemne. Dlatego przede wszystkim warto postawić na jak najbardziej czytelny font o odpowiedniej wielkości liter. Liczy się też odpowiedni kontrast między tłem a literami, dzięki któremu czytanie będzie łatwe i niemęczące wzroku. Warto też zadbać o odpowiednią strukturę oraz wygląd nagłówków, które pojawiać się będą z zachowaniem znaczników H1-H6.

Poprawność stylistyczna treści

Treść w artykułach na blogu firmowym, muszą być poprawne stylistycznie. Trzeba uważać na błędy ortograficzne, interpunkcję, długie zdania czy powtórzenia. Dobre merytoryczne teksty stanowią wizytówkę Twojej firmy i potwierdzają profesjonalizm prowadzonej działalności. Dostępne są różne narzędzia, aby sprawdzały takie błędy za ciebie. Godnym polecenia jest LanguageTool, które możesz zainstalować w swojej przeglądarce jako rozszerzenie. Pisane teksty będą automatycznie sprawdzane i wskazywały popełnione błedy.

language tool

Blog bezpośrednio łączący ze stroną i ofertą

Co jest niezwykle ważne przy prowadzeniu bloga firmowego? Oprócz tworzenia przydatnych, unikatowych treści, odpowiednie przekierowanie do strony ofertowej albo sklepu internetowego. Niezależnie czy czytelnicy przychodzą z wyszukiwarki, czy też z social mediów, istnieje kilka metod na zachęcenie ich do zapoznania się z firmową ofertą. Jednym z nich są linki wewnętrzne, które zamieszcza się w treści. Dobrym pomysłem może być też przycisk, który nawołuje do przejścia na stronę firmową. Lepiej jednak nie przesadzić z liczbą przekierowań i reklam. Pamiętaj, że główną funkcją bloga jest dostarczanie informacji i budowanie zaangażowania odbiorców marki, nie jest to stricte narzędzie reklamowe.

Blog firmowy jako istotna część strategii marketingowej każdej organizacji

Nieważne czy dopiero myślisz o założeniu bloga dla firmy – musisz pamiętać, że każde tworzenie contentu na stronę WWW musi być zawarte w długofalowej strategii marketingowej. Dlaczego warto? Blog firmowy, na którego rozwój kładzie się nacisk, zdecydowanie przynosi korzyści z obecności w sieci. A posiadając konkretny plan tworzenia treści, sprawnie podniesiesz pozycję strony, zaangażujesz odbiorców, ale też przyczynisz się do znacznie większej konwersji. A to już tylko krok w stronę osiągania zamierzonych celów biznesowych szybciej i łatwiej!

5/5 - (22)