Chcesz przebudować stronę internetową ?
Napisz!

Rynek informatyczny rozwija się w zastraszającym tempie, co dla większości z nas jest korzystne. Jednak im szybciej postępuje technologia, tym przed naszą stroną internetową stawiane są coraz większe wymagania. Zarówno przez użytkowników, jak i roboty Google. Z tego względu bardzo często niezbędna jest modernizacja strony internetowej. Kiedy jest ona niezbędna? Wszystko wyjaśni się po przeczytaniu tego tekstu!
Na każdej stronie jej właściciel lub osoby do tego wyznaczone powinny mieć możliwość wprowadzenia konkretnych zmian np. umieszczenie wpisu na blogu, dodanie produktów do swojej oferty, uaktualnienie jej, czy też modyfikację dotychczasowych zabezpieczeń. Kiedy pojawiają się problemy z aktualizacją lub trwa zbyt długo, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że konieczna będzie modernizacja strony internetowej. Oczywiście nie zawsze. Czasem przyczyną takiej sytuacji może okazać się awaria u dostawcy Internetu lub sprzętu, ale jeśli po sprawdzeniu tych czynników nic się nie zmieni, to sprawa jest jasna. W przypadku stron, które oparte są na systemie zarządzania treścią CMS, być może trzeba będzie zainstalować ponownie oprogramowanie.
Strona responsywna to taka, którą można bez przeszkód przeglądać na wszystkich urządzeniach mobilnych bez konieczności zmieniania ustawień ekranu. Brak responsywności jest źle odbierany przez użytkowników i roboty Google. Tego typu witryny są słabiej oceniane i lokowane na niższych miejscach w wynikach wyszukiwania. Jeżeli strona nie jest dostępna na urządzeniach mobilnych i desktopowych w odpowiedniej rozdzielczości, to najwyższy czas, aby przeprowadzić przebudowę strony. Na szczęście dziś jest dużo łatwiej, ponieważ przy wykorzystaniu techniki Responsive Web Design (RWD) witryna automatycznie dopasowuje się do rozmiaru ekranu. Tym sposobem nie ma potrzeby przygotowywania osobnej wersji strony do każdego sprzętu.
Każdy posiadacz strony internetowej liczy na to, że znajdzie się ona na wysokiej pozycji w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania i będzie generować zadowalający ruch. Jednak nie jest to możliwe, jeżeli nie będzie ona prawidłowo zoptymalizowana. Algorytmy Google cały czas ewoluują i zwiększają swoje oczekiwania wobec witryn, aby były jak najbardziej odpowiadały odbiorcom. Strony zbudowane na starych już nieobowiązujących już zasadach z całą pewnością nie przyniosą satysfakcjonujących efektów. Wartościowa, sformatowana i unikalna treść nasycona słowami kluczowymi z wytłuszczeniami, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz dobrej jakości grafiki to absolutne minimum.
Wiadomo, że strona internetowa może ulec awarii bez przyczyn od nas niezależnych, ale kiedy takie sytuacje są notoryczne, to pojawia się spory problem. Zwłaszcza że kiedy strona nie działa, firma traci potencjalnego klienta, który niezadowolony odejdzie do konkurencji. Zresztą, gdy odbiorca zauważy nieprawidłowości w funkcjonowaniu witryny, ale nadal będzie mógł ją przeglądać, to najprawdopodobniej nie skorzysta z oferty, ponieważ będzie się obawiał, że transakcja może nie dojść do skutku, a on będzie stratny. Co więcej, awaryjność strony będzie dla niego brakiem dbałości o klienta.
Mogłoby się wydawać, że modernizacja strony internetowej nie jest niezbędna przez wzgląd na jej design. Nic bardziej mylnego. Zarówno roboty Google, jak i użytkownicy cenią sobie innowacyjne rozwiązania i wygląd. Przecież witryna jest wizytówką każdej firmy. To na nią w pierwszej kolejności zaglądają odbiorcy i decydują, czy warto skorzystać z oferty. Przestarzały design jest dla nich równoznaczny z brakiem postępu i kreatywności.
W rzeczywistości stronę internetową można modyfikować w dowolnym momencie i podążać za obowiązującymi trendami. Jednak trzeba zdecydować się na ten krok, szczególnie kiedy dotknie nas jeden z opisanych przykładów. Inną kwestią jest to, czy nasza witryna odpowiada na potrzeby użytkowników. W końcu to oni powinni być najważniejsi, ponieważ bez nich strona w ogóle nie będzie generować ruchu.
Chcesz przebudować stronę internetową ?