Bardzo dużo firm wykorzystuje fanpage na Facebooku jako zamiennik prawdziwej strony internetowej. W niektórych sytuacjach to może się sprawdzić, zwłaszcza gdy biznes jest mały i ogranicza się do lokalnej działalności. W większości przypadków jednak firmowa strona internetowa to konieczność. Fanpage nadaje się do bieżącej komunikacji z klientami, do przypominania im o swojej marce, do budowania jej świadomości. Strona internetowa to natomiast miejsce, w którym każdy może na spokojnie dowiedzieć się o nas wszystkiego, co tworzy nas biznes. To miejsce, by opisać osoby, które go tworzą, miejsce do zaprezentowania swojej oferty i cennika, przestrzeń do opowiedzenia o swojej firmie. To coraz częściej również blog z poradami, które mogą przydać się klientowi, ale i platforma służąca do sprzedaży naszych produktów.
To dość brutalne, choć prawdziwe hasło od wielu lat krąży po sieci. I trudno się z nim nie zgodzić. Dotyczy to szczególnie firm. Jedna z podstawowych zasad marketingu mówi o tym, żeby wiedzieć, gdzie znajduje się nasza grupa docelowa i ogłaszać się właśnie tam. Cóż, niemal każda grupa docelowa jest teraz w internecie, dlatego własną stronę internetową należy potraktować jako wirtualną wizytówkę. Z pomocą przychodzi moje wieloletnie doświadczenie, w którym do perfekcji opanowanełem tworzenie stron internetowych. Ostrołęka, Łomża, Białystok, Zakopane czy Zielona Góra – bez względu na to skąd jesteś, możesz skorzystać z moich usług, nawet bez konieczności spotykania się na żywo.
Możliwości jest sporo. Strona stronie nierówna, dlatego tak ważne jest, by dopasować rodzaj strony do oczekiwań i potrzeb danego klienta i jego biznesu. I tak można wyróżnić kilka konkretnych kategorii stron, choć oczywiście nie jest to sztywny podział. Jeden rodzaj może łączyć się z drugim lub mieć cechy innego.
• strony typu OnePage (jedna strona, bez zakładek);
• strony typu MultiPage (rozbudowana, z kilkoma zakładkami);
• strony wizytówkowe (idealne dla freelancerów, przedstawicieli wolnych zawodów, mogą mieć formę portfolio);
• strony firmowe;
• serwisy internetowe (np. informacyjne);
• portale internetowe;
• strony ze sklepem internetowym (dla kilku lub dla wielu przedmiotów);
• blogi (alternatywa dla popularnych platform dla blogerów, które nie dają tyle możliwości co własna strona).
Dobra wiadomość jest taka, że im prostsza ma być dana strona internetowa, tym szybciej powstaje i tym mniej kosztuje. Fakt ten docenią z pewnością właściciele raczkujących biznesów.